Monday, June 6, 2011

eureka!! with Obout

tugasan pertama yg sv industri aku bagi,
selesai!
walaupun aku mengambil masa LEBIH dari yang sepatutnya.
ya.
lebih BANYAK.
sv beri masa seminggu.
dan aku menyiapkannya dalam masa 3 minggu.

banyak yang aku belajar sepanjang membuat tugasan.
sebab aku perlu explore sendiri.
yang menariknya,
semua maklumat ada di internet.
yup. semua.
cuma perlukan kemahiran mencari menggunakan kata kunci yang tepat je.
(sebelum nie x rajin explore, jadi tataw yang internet nie sgt berguna.)

aku menggunakan ASP.Net, C# dan visual studio.
untuk tugasan yang diberikan,
aku perlu menggunakan Ajax.
tapi,
setelah aku baca dan baca, dan baca lagi,
aku masih x berjaya menggunakan Ajax.
da install pun macam x install.
aku pun xtahu ape yg xkene.

tibe2, aku jumpe satu toolkit yang sgt menarik.
khas untuk ASP.Net.
OBOUT.
Klik: Obout Inc Home


canggih~
aku nak explain pun xberapa nak reti.


tapi,
betul la cakap sv aku.
kadang2,
sesuatu tools tu nampak macam akan memudahkan kerja kita.
tapi sebenarnya mungkin akan lebih menyusahkan.
mula2 aku nak menggunakan obout,
agak leceh kerana x tahu bagaimana untuk mengendalikan sesuatu tool nye.
bila ada error,
tak tahu kat mana nak betulkan.
tapi aku rasa obout memang memudahkan kerja aku
lepas aku da reti guna la.

Sekarang, aku perlu explore SharePoint 2010 pulak~
kalau aku faham,
aku cerita la nanti~

No comments: