Monday, July 4, 2011

macam budak-budak

aku pergi praktikal bawak handbag ni:
adik aku bg hadiah
disebabkan dompet aku lagi panjang dari handbag,
maka dompet tu terkeluar sikit dari handbag (boleh bayangkan x?)
aku x rasa macam ada yang xkena pun walaupun dompet terkeluar.
tapi satu hari,
staf yang baik dengan aku kat sini,
cakap yang handbag aku nie macam budak-budak.

waktu tu baru aku sedar.
yela.
macam x padan langsung dengan status orang da bekerja.
lain la kalau aku nak keluar hangout dengan kawan,
sesuai la jugak.
da la kembung (sebab isi banyak barang).
handbag nie kecik je.
dompet terkeluar pulak tu.
macam x kene je.
*amna, bukan ilham x suke taw hadia kau nie, cuma x sesuai bawak kerja*


Jadi semalam aku pun pergilah cari handbag baru.
maka aku jumpa ini:

mula-mula aku nak beli warna aku, PURPLE.
tapi purple nye terang sangat.
nampak macam beg mainan untuk kanak-kanak.
nanti aku malu pulak nak guna.
jadi akhirnya aku buat keputusan beli warna kelabu.
ok la kan?

aku pun dengan semangat baru datang ofis hari nie.
bile staf tu nampak handbag aku,
dia cakap:
MACAM BUDAK-BUDAK




**tapi sebenarnya aku x kisah pun. aku lagi suka ada la orang cakap aku macam budak-budak

7 comments:

Siti Nor Salwa Che Lah said...

kak ilham...ok jew la...yg first 2 polkadot....old skool...cntik ja...stiap ownk da stail msing2

idea semulajadi said...

huhu~ tq dik~ betol tu, pkai pe pun xkisah kan~~~

Boodak Hati Gades said...

ko mesti nak ckp jiwa ko muda remaja kan??? hahaha~

idea semulajadi said...

ko jelez ke KAK jue???

Boodak Hati Gades said...

ewww....:P..ko panggil aku KAK?? haha, x kene lgsung..

Gadis Misteri said...

haha.. x yah tukar beg da laa..

idea semulajadi said...

mmg xnk tukar pun~ suke je yg baru beli nie~~ najaa n umi pun suke~~