Sunday, June 24, 2012

Quilling : Twisted Flower

Setelah saya ketagih membuat quilling menggunakan quilling comb,
saya cuba membuat twisted flower yang juga menggunakan quilling comb.
Tutorial diperolehi daripada sini.

Ini adalah hasil twisted flower saya yang pertama.



Saya tidak berapa berpuas hati dengan hasilnya~
Sebab utama saya rasa bunga saya buat nie tak jadi.
Kedua, kertas purple gelap tu adalah 120gsm (saya tersilap beli setelah mata dikaburkan dengan warna purple).
Bila kertas 120gsm masuk paper shredder,
hasilnya...
tepi kertas lebih kasar daripada biasa, 
tak kemas macam guna gunting tumpul~


Dan ini kali pertama juga saya guna latar putih.
Guna bahagian belakang mounting board yang selalu dijadikan latar sebelum ini.
Sebabnya, hitam dan purple gelap, sangat tidak membantu satu sama lain~

No comments: