Monday, April 9, 2012

Budak Zaman Sekarang?

Bukan nak bercakap mengenai isu masalah ramaja zaman sekarang.
Tidak.

Hari ini saya keluar dari sekolah sedikit lewat,
sudah tiba masa untuk murid kafa bahagian petang sampai ke sekolah.
Seperti biasa,
saya akan ke perhentian bas sekolah,
menunggu abah jemput.

Tiba-tiba saya nampak seorang budak,
mungkin darjah 1 atau 2,
sedang meniarap di atas bangku perhentian bas tu.
lebih kurang begini lah rupanya:

Boleh faham ke ilustrasi saya nie?
Saya ingat murid ni tengah bosan tunggu kawan dia.
Bila saya datang dekat,
rupa-rupanya dia tidur!

Tak sampai hati nak kejut,
jadi saya biarkan.
Bila abah sampai,
abah kata "macam pengsan je?"

MakGuard pun datang la kejut murid ini,
kami tunggu dan lihat mana tau betul-betul pengsan ke~

Setelah 3, 4 kali MakGuard tu goncangkan dia,
dengan separa sedar dia beralih kedudukan,
menjadi seperti ini:


Kesian..
mesti dia penat sangat~

7 comments:

yanalililala said...

kah kah kah..

mula2 ak bace mkin lama mkin suspen.
last2 budak tu tdo rpenye. igtkn btol pengsan..

Lo Lol said...

siannye, huhu
bleh plak die landing mcm tu katil kat umah die..haha

idea semulajadi said...

kah3~ aku jdik suspen bile ayh aku tnye g2~~

idea semulajadi said...

jue: yg peliknye, kaki dia yg sebelah jtuh dr kusi tu tergantung~ cane la dia ley lena g2~

cik awin said...

macam-macam ea budak zaman sekarang..hebat belaka..hahaha..:)

Gadis Misteri said...

woo.. pandai lukis la dia..

idea semulajadi said...

awin: hebat sebab dorg dpt bertahan ngan jadual penuh (eh tp kite dulu mcm tu jgk kn?)

amna: ceh, itu yg awk tgk~