Monday, April 18, 2011

Maafkan aku?

mustahil bukan untuk puaskan hati semua orang?

aku cuba sehabis baik untuk tidak menyakitkan hati org di sekililing aku.
kecuali pada mereka yang aku sakit hati


tapi,
aku juga manusia.
manusia xpernah lepas dr melakukan kesalahan.


kadang2,
aku pelik,
puas da aku fikir,
apa yang aku da lakukan pada kau,
sampai begini sekali ko marah pada aku.

aku fikir...
fikir..
fikir.
f
i
k
i
r
.

maaf.
aku xtahu.

tapi aku xperlukan jawapan.
yang aku tahu sekarang.
kau marah aku.
jadi,
aku pun tanpa perlukan jawapan yang sebenar,
aku mintak maaf pada kau.

sekarang,
terpulang pada kau,
samada mahu maafkan aku atau tidak.
kalau kau tunggu untuk aku sedar kesalahan aku,
maaf,
aku tak tahu.
beritahulah aku.

aku cuma mahu kau tahu,
aku tak sakit hati dengan kau.
jadi mustahil aku menyakitkan hati kau dengan sengaja.
kenapa aku nak sakitkan hati orang yang aku sayang bukan?

bagi aku,
mudah saja.
kalau xnak kawan dengan aku,
aku x kisah.
kenapa nak paksa orang terima diri kita.
hubungan persahabatan perlu ikhlas.
bukan lah bermakna aku xperlu jaga tingkah laku aku,
dan berkata "ah, siapa xtahan, xpayah la kawan dgn aku."
x.
cuma,
kadang2,
kita xmampu menjadi terlalu sempurna untuk semua orang.
jadi kepada sesiapa yang tidak mampu menerima diri ini,
ia nya tidak menyakitkan aku untuk kau berundur.
aku akan cuba memahami.

maafkan aku.

1 comment:

dindingkosong said...

biasalah...
kehidupan kan?