Sunday, May 22, 2011

nak cerita ape pn tentang LI?

waktu senior2 aku praktikal dulu,
aku selalu mengharapkan diorang update blog dengan pengalaman praktikal diorang.
sebab aku nak tahu jugak ape yang diorang buat.

tapi sekarang,
bila aku praktikal,
aku pun x tahu nak cerita pasal ape.

aku praktikal di Orogenic Geosolution Sdn. Bhd.
Bukit Jelutong, Shah Alam.
bahagian C.O.R.E. (aku pun x pasti nama panjang nye).

minggu pertama,
SV aku beri tugas untuk memasukkan auto-suggest dan tekan Enter,
kat bahagian Search dalam phone directory ORSB.
tapi dalam masa seminggu,
aku x berjaya siapkan kerja nie.
mungkin sebab baru nak explore apa tu
ASP.Net,
C#,
dan Visual Studio 2010.

sekarang,
sudah habis minggu kedua,
tapi aku masih xsiapkan lagi.


keluar rumah pagi2 pukul 6.
aku tumpang mak aku otw mak aku p sekolah.
jadi aku sampai ofis pukul7,
1 jam stgh awal dari ofis hour.
balik pukul 5.30.
balik rumah,
aku pengsan.
hari minggu rasa sekejap sangat!

tapi sejak bekerja,
walaupun baru 2 minggu,
aku da rasa xnak balik UMT.
xsabar nak habis study~

1 comment:

Boodak Hati Gades said...

taw xpe.. baru pktikal. belum keje lg..huhu