Tuesday, May 10, 2011

oh terengganu?

aku ingat aku da jemu dengan makanan terengganu.
ya, memang aku da jemu pun.
3 tahun da aku duk makan makanan yang dijual sekitar kampus.
sampai kadang2,
sebelum keluar makan,
aku akan memerah otak pikir nak makan ape.

tapi hari nie (aku di shah alam sedang praktikal).
aku makan tengah hari dengan nasi lemak,
sambal merah menyala,
pedas giler,
tapi macam x berapa masak.
perkedel yang besar,
nampak macam sedap,
sekali masin.
ikin bilis yang banyak,
tapi semua lemau.
telur rebus yang kecik,
dan liat!
ya, telur rebus liat.



tiba2,
aku terkenangkan (cewah~) nasi lemak yang dijual pagi2 kat belakang hostel tu.
nak kata nasi lemak tersedap didunia tu xde la kan,
tapi sedap banyak la dari yang aku makan tengah hari nie.
rindu terengganu?
mungkin lebih kepada,
da biasa dengannya.

ps: selamat lunch break semua!

2 comments:

myra yusreena said...

actually rindu suasane umt tu..hhehe

hans0 said...

sedapnya.. suap sikit