Saturday, May 1, 2010

Malam Puisi Riong, Shah Alam


semalam,
aku p Malam Puisi Riong,
bertempat di Laman Budaya Shah Alam,
sebelah tasik tu...

aku bukan seorg yg minat ngan benda2 puisi nie.
aku sajer nk ikut mak aku, ngan kawannye, aunty huda.
sebab utama aku nk ikut:
sebab adik aku nk dtg jgk...
amna.
nk lepas rindu la konon nye sebab lepas dia hbs exm nnt,
aku nk blik kmpus blik.
skali lepas hbs mlm puisi tu,
dia ikut blik uma daa~~~
me & amna

tp x rugi jgk aku p.
aku dpt tgk benda yg aku jrg tgk.
bak kata amna,
"pengisian jiwa".

bez la jgk...
ade sasterawan negara, A. Samad Said.
AGI, Abdul Ghafar Ibrahim yg menyampaikan puisi gagak.
penyampaian beliau wat aku terlopong (sebab x phm).
ade jgk artis jemputan, Aisyah & Rini AF.
A. Samad Said

sedang aku tekun menonton (cewah~~ tekun la sgt),
dtg seorg baby boy yg da bley jln kat aku.
dia mntk twisties yg aku nga mkn.
disebabkan twisties tu perisa bbq,
baby tu wat muke comey sebab pedas.
comey sgt dia, siap sengih bile aku nk amik gmbar dia.
& lepas tu,
dia peluk kaki aku!
CUTE!
baby yg x diketahui nama. cute!

ade jgk persembahan zapin dr kelab kebudayaan selangor.
tp syg nye, xsmpai 5 mnit dorg ats pentas,
ade masalah teknikal.
lagu dorg sgkut2.
nsib baik la pihak pengurusan membenarkan mereka perform balik.
kalo x, msti dorg kecewa.

kesimpulannye,
aku puas hati jgk la sebab ikut.
xde la bosan sperti yg aku bygkan mula2.



No comments: