Monday, February 14, 2011

FYP oh PITA, PITA oh FYP~

sem ini aku baru mengambil subjek Projek Ilmiah Tahun Akhir (PITA) 1 - proposal.
xseperti kawan2 seperjuangan aku yang lain yang telah pun mengambil PITA 2 - pembangunan sistem.
abaikan itu.
masalah sebenar aku sekarang bukan kerana aku lambat daripada mereka.
tetapi sebab aku lambat dari kawan2 yang senasib dgn aku.
mereka yang sama2 seperti aku mengambil PITA 1 sem ini,
masing2 telahpun mendapat tajuk mereka.
aku?

ok,
begini al-kisahnya:
pada perjumpaan pertama dengan supervisor(SV),
kami semua telah pun mendapat tajuk masing2.
aku dgn eja, dpt pengguna yg sama (di mana user tersebut dgn sendiri nya propose tajuk kami).
kami berjumpa dgn user tersebut pada esok hari nya,
dan mendapati tajuk kami macam "x confirm".
minggu berikutnya,
sebaik sahaja kami berdua ingin menghadiri perjumpaan bersama SV,
kami mendapat panggilan drpd user kami.
USER TARIK DIRI

so, aku dpt tajuk lain.
tp bile aku p jumpe user kat HEPA.
SISTEM TU DA ADA

then, org kat HEPA tu suggest aku tajuk lain yg dorg nak wat.
so user aku bertukar lg.
tp user baru tu x confirm dia boleh bg tajuk tu kat aku.
dia kata nanti dia call aku balik,
tapi,
SAMPAI SKANG DIA X CALL2

aku pun p la ikut eja cari tajuk kat PPH.
eja da dpt tajuk.
aku baru je jumpe PA user aku semalam.
cik tu kata,
kalo jadi nnt dia call aku.

ya Allah,
tolong la aku.
da separuh sem berjalan,
dan aku mungkin da jauh ketinggalan.
tinggal lg sbulan je seblum aku kene hantar draf.
aku buntu.
aku risau.
aku takut.
aku hampir mengalah.
tolong la aku ya Allah~

tuhan sentiasa bersama hambanya yg sabar~

5 comments:

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

ilham, mintk tolong sv ko..huhuhu..kesian lak aku dgr..aku pon dulu kena macam ni..

Qhazi said...

tajuk projek akak
hub personaliti warna dan minat kerjaya remaja.
simple tapi byk cabangnye..

Unknown said...

huh,, beb.sian dol kat hang. betol kata nas. jumpa SV and mintak die tolong. lagi satu. y not hg proposed tajuk sendiri and bagi kat SV or mntak pendapat lec laen untuk tajuk. pas tu baru hg cari client. hg try jumpa en sarif. die banyak idea kot pasal sistem ney. seriously. hg x bole tunggu dorang kol sebab bagi dorang apa yang kita rasa pentig tu doarng langsung x ambik port sebab banyak lagi benda penting dorang nak setel kan. betol. hg x boleh tunggu. baek hg gerak sendiri. crita kat SV hg apa yang jadi. nati dorg x de la nak salahkan hg 100%. kalau hg tunggu.. memang x kan gerak. okeh ? wishing u all the best.!!

filzahtismail said...

ilham, betul, kalau nak harap tggu kol, lambat kot. xpon p kat library kat jaskom, tgk cth projek, amek yg same pon xpe, ubah skit2, asalkn konsep sama sistem tu.

smoge kite seme berjaya, amin :)

idea semulajadi said...

tq sumer..
aku xde idea nk propose tajuk ape.
SV aku taw masalah aku. tp dia pun xde tajuk.
tp aku da ade beberapa idea,
aku pun nk bnda nie cepat setel.
xtahan da~