Friday, February 18, 2011

ok x agak2 kalo aku pakai spek?

mata aku da rabun.
walaupun sebelah je yg rabun,
tapi masih menyusahkan aku.
power x tinggi pun.
tapi masih menyusahkan aku.
sekarang nie kalo orang lambai dari jauh,
memang aku x nampak.
kene tunggu orang tu datang dekat dulu baru aku taw siapa.
dalam lecture hall (terutamanya yang luas),
memang aku xnampak tulisan kat slide.
(sape suh duk row belakang kan~)
kadang2 tulisan kat slide kabur2,
tapi aku masih boleh agak ape yg ditulis.
jadi aku rasa mcm x nak buat spec.
tapi hari tu bile aku pinjam cermin mata kawan aku,
WAH, TERANGNYE DUNIA!
selesa kot~
tapi aku takut kalo aku da start pakai spec,
aku akan pakai terus,
bukan hanya dalam kelas je~
xnak la pakai~

**dilema**

ps: adik aku yg darjah 4 pun da pakai spek~
(family aku bukan genetic ber spec ye~ yg pakai tu sebab x jaga mata)
najaa da pakai spek

5 comments:

Nadia R. said...

serupa seyh muka adik dia!
comel je kalau pakai spek. baik pakai sebelum lagi teruk. kalau x nk pakai, go with lens.

idea semulajadi said...

a big NO NO to lense.
risau sebab kite nie cuai, x terlalu hygine n d fact is, kite sgt takut ok tgk org kuarkan lense dr mata!

Qhazi said...

akak dah tak pakai spek sejak ader dinesor duduk atas spek akak dulu hehe,.duit sspek ganti aritu pun tah kemana..ngeee~~mmg tak puas,.tapi nnt la dulu,..tguu ader bajet lebih coz bajet nk yg mahal hehe

idea semulajadi said...

ape la kak~~ penat je dinosour bg duit~ yih, ilam da hampir lupe kes dinosour nie~ sape ea???

sir said...

klau xnk pkai lens pkai la spek..
tp klau xnk makin teruk rabun ko 2 baek ko slalu pkai spek(mngikut pngalamn aku la..huhu)
it's up 2 u ilham..huhu..:)