Tuesday, March 8, 2011

does first love is that hard to forget?

temuduga blogger daripada majalah Mahligai Idea bersama miss S(bukan nama sebenar) daripada (tempat yang perlu dirahsiakan);

kite mulakan sekarang ye miss S

blogger: adakah anda masih ingat kepada cinta pertama anda?
miss S: ya, "♪♫ sekali sekala ada rindu yang datang tiba-tiba ♪♫."
blogger: (menyanyi plak minah S nie)

blogger: adakah ini bermaksud anda masih menyayangi si dia?
miss S: oh tidak. sama sekali tidak. kami berakhir dengan sungguh menyakitkan sekali. tetapi masih, kenangan manis yang pernah wujud menyebabkan kadang-kadang si dia muncul di hati.

blogger: jika diberi peluang, adakah miss S akan kembali bersama si dia?
miss S: a big NO-NO~ kami da pernah cuba kembali bersama setelah berpisah. tetapi pengakhirannya lagi teruk daripada perpisahan pertama. jadi xdapat saya bayangkan jika kami bersama untuk kali ke3. kami memang bukan ditakdirkan untuk bersama.

blogger: bilakah saat-saat yang anda akan tiba-tiba teringatkan si dia kembali?
miss S: bila bergaduh dengan boyfriend sekarang kot~ hahaha~~

blogger: kenapa?
miss S: entah la, saya tidak ada jawapan untuk soalan miss blogger tu. yang pasti, saya memang hanya akan teringat si dia bila gaduh dengan boyfrien sekarang je~
blogger: (psst~~ pembaca sekalian ada idea x kenapa miss S sendiri x tahu? saya nie bukan psychologist)

blogger; adakah miss S masih berhubung dengan si dia?
miss S: tidak. dia sudah pun mempunyai girlfriend, nanti tak pasal-pasal saya kene serbu pulak dengan girlfriend dia. lagipun saya pun x suka jika ex kepada boyfriend saya hubungi boyfriend saya lagi. Plus, saya xmahu la si dia ingat yang saya masih teringatkan dia. saya nak biar dia rasa yang saya sedang bahagia dengan hidup saya sekarang tanpa dia.
blogger: (wow, ego betul miss S ini)

miss S: miss blogger ade nak tanya apa-apa lagi x?
blogger: (eh, dia pulak tanya soalan) Ada, tapi bukan untuk miss S, tetapi untuk pembaca-pembaca di luar sana. Adakah anda masih ingat pada cinta pertama anda? adakah benar cinta pertama itu susah benar hendak dilupakan? saya ingin tahu jawapan anda semua. jawapan boleh la dihantar dengan komen entry~ 
terima kasih kerana bersama wawancara majalah Mahligai Idea :)

9 comments:

pijan jr said...

-cinta yang pertama adalah yang terbaik diantara semua siri cinta yang pernah dilalui... kenangan terindah yang tiada gantinya... kalau boleh diulangi semula, ingin dipadam segala sengketa agar bahagia kekal selamanya-

~QoveZ~ said...

hmm cinta pertama =) dah lm dah cinta pertama sy, n sy masih ingat..ksalahan yg dilaku kn time lum matang..cpt sgt bcinta, tp mmg knangan tu sweet.. kt dah x dpt lg jd kita yg dlu..tp klu si dia nk bcinta smula pun sy xmungkin nk kmbali hahaha..

Amna said...

cinta pertama adalah cinta monyat. sangat suci, jujur dan ikhlas. masalahnya, kte berubah bila semakin membesar. jd cinta monyet da x serasi lg... tp, ia mmg manis dan sukar dilupakan... hehe..

Qhazi said...

cinta ptama,kedua tau kelima sekali pun selalunya kita tetap akan ingat,.
tak percaya..? try tanye kawan-kawan cik blogger yang pernah bercinta byk kali,.sila tanye name pakwe dia dulu mesti dia ingat, siap pakej dengan ciri-ciri sekali n sebab putus..
tapi yang manis mungkin yang pertama,.sebab tu islam menganjurkan bercinta lps kawin,.pkahwinan akan jadi lebih bahagia dengan cinta yang manis tadi,.dan cinta itu benar-benar bermakna bila HALAL..hehe

miss S: entah la, saya tidak ada jawapan untuk soalan miss blogger tu. yang pasti, saya memang hanya akan teringat si dia bila gaduh dengan boyfrien sekarang je~

blogger: (psst~~ pembaca sekalian ada idea x kenapa miss S sendiri x tahu?

dia tahu jawapan tu,.dia pakar tentang jawapan tu, tapi jawapan tu tak dinyatakan atas sebab tertentu,."taknak share" or defen mekanizem,.(sila ikut ejaan yang btl cz ni slh)

by:dr.love ngeee~~

Qhazi said...

bila kita gaduh dengan seseorang,.kita takkan fokus pada dia lagi coz kita hanya pandang pada kesilapan dia tadi,.n kita akan teringat pada pakwe lame kita (eh..bkn kita cz sy takde pakwe lame,sume baru2)cz kita teringat keindahan, kebaikan, kebahagiaan yang dulu,.tu la lemahnye kita,.bila seseorang buat silap,kita terus pandang pada silap dia,.kebaikan yang dulu kita lupa..

ksimpulannya,.teringat tu kebiasaan tapi ia kelemahan jika ia mempengaruhi hub sekarang,.jgn bnding-bndingkan,.cz si dia ada keistimewaannya sendiri..

p/s:ape yg akak mgarut ni..ngee~~

idea semulajadi said...

terer gak kak dlm bab cinta nie~~ hahahahah!!

Qhazi said...

hehe..mesti ar terer..

Qhazi said...

jwpn atas ni mgarut je...tapi akak bcakap dr sudut kaunseling,.bkn mgalaman hidup..

Anonymous said...

Ada ape ngan cinta ptama? Sbb xkn kekal pn.. Sudahnya bpisah gak..

Cinta sejati bru la yg benar..

Yg manis tu cuma kenangan...
Tp kenangan tak smestinya yg 1st je manis...

*maaf la xstuju sbb cinta monyet mse drjah 6.. Xtau ape yg manis.. Hahahhaha....1