Wednesday, March 30, 2011

2 tahun dahulu~

pada suatu masa dahulu,
seorang gadis telah bertemu dgn seorang jejaka.
si gadis agak tertarik dgn personaliti jejaka tersebut.
tapi dia tidak mempunyai sebarang perasaan tertentu terhadap jejaka itu.
dia cuma suka memerhatikan gelagat jejaka itu sahaja.

setelah beberapa hari memerhati kan jejaka itu,
dia perasan yg jejaka ini meminati seseorang.
dia nmpak usaha yg jejaka ini lakukan utk memenangi hati perempuan itu.
dia xkisah, bukan nya seperti dia menaruh harapan pun pada jejaka itu.
tapi dia tetap bermonolog dalam nada gurauan,
"aisyh~ melepas la aku nampaknya~ ;p "

selang beberapa bulan,
si gadis telah pun melupakan tentang jejaka ini.
dia sudah tidak lagi memerhatikan jejaka tersebut.

suatu malam, dia mendapat peluang untuk berchating dengan jejaka tersebut.
dia berasa seronok berchating dengan jejaka tersebut.
sejak dari malam itu,
si gadis menunggu si jejaka untuk online.
setiap malam.
tetapi nampaknya penantiannya hanya sia-sia.

selepas cuti semester tamat,
si gadis tidak lagi mendapat peluang untuk online.
lalu dia bertekad untuk mendapatkan nombor hp jejaka tersebut.
dan dia berjaya!
terima kasih kepada seseorang.

sejak daripada itu,
si gadis selalu nampak jejaka itu.
tapi dia x berani nak memulakan perkenalan melalui hp.
jadi dia hanya pendamkan sahaja niatnya itu.

tidak lama selepas itu,
terdapat satu aktiviti di mana mereka berdua terlibat.
akhirnya si gadis memberanikan diri untuk memberi mesej "selamat berjaya" kepada jejaka tersebut.
dan dia mendapat balasan yg positif :)
bermula lah perkenalan mereka daripada itu.

hari ini, sudah dua tahun mereka berkawan :)
si gadis sayangkan si jejaka~

cerita ini sungguh panjang dan skema~

6 comments:

Anonymous said...

selamat ulang tahun ke-2

❤NazirahMoktar❤ said...

dah 2 tahun erk korg..heheh :)

sir said...

jap2..aku teringat 2 taun lps ade org mntk no hp seseorg kt aku..hihi..

idea semulajadi said...

naz: huhu~~ aku x ckp pun nie psl aku??

sir: bukan ko la!

sir said...

aku tau bkn aku yg bg no 2..
aku ckp aku teringt ade org mntk no ngn aku je..hihi..

shAzwAni sAmAn said...

wow..da 2thun ea.. :)
semoga hubungan korang berkekalan sampai bile2.. :)